Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.vsu.by/handle/123456789/5798
Title: | Педагогический подход к этнокультурной идентичности развития двуязычных детей с ограничениями мультикультурного влияния |
Other Titles: | Pedagogical Approach to Ethnocultural Identity Devel-opment of Bilingual Children with Limited Multicultural Exposure |
Authors: | Садовски, М. В. |
Keywords: | этнокультурная идентичность этническая толерантность билингвизм духовно-нравственные качества личности логоритмика дети с речевыми нарушениями ethnocultural identity ethnic tolerance bilingualism spiritual morality rhythmic logopedics ethnopedagogics |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Установа адукацыі "Віцебскі дзяржаўны ўніверсітэт імя П.М. Машэрава |
Citation: | Веснік Віцебскага дзяржаўнага ўніверсітэта. – 2014. – № 6. – С. 97-99. – Библиогр.: с. 99 (7 назв.). |
Abstract: | В статье рассматривается проблема формирования этнокультурной идентичности дошкольников с нарушениями речи разных национальностей в процессе занятий логоритмикой. Раскрываются возможности применения этнопедагогического подхода в учебно-воспитательном процессе в условиях дошкольного образовательного учреждения для детей с речевыми нарушениями. = In the article, we present the issue of ethnocultural identity for children with limited opportunities of exposure to multi-national cultures and values. It is understood that logopedic development for speech correction in children must begin as early as in pre-school education. Such development requires certain rhythmic and interactive activities. By integrating rhythm-centric and vocal activities, such as zaklichka (a type of a folklore music), as part of the pedagogical activity, children with limited opportunity to experience multi-cultural diversity in a multi-lingual environment can benefit from such activities. Thus, the implementation of ethnopedagogical approach in the teaching and educational process for children at the pre-school educational institution is a fundamental start in initiating logopedic development, acquainting children with national values, forming an ethnocultural identity, and creating proper ethnic tolerance. |
URI: | https://rep.vsu.by/handle/123456789/5798 |
ISSN: | 2074-8566 |
Appears in Collections: | 2014, №6(84) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
v14n6p97.pdf | 497.8 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
Ресурсы наших партнёров:
Репозиторий Белорусского национального технического университета
Электронная библиотека Белорусского государственного университета
Электронная библиотека Гомельского государственного технического университета имени П.О.Сухого
Электронный архив библиотеки МГУ имени А.А. Кулешова
Репозиторий Полесского государственного университета
Электронная библиотека Полоцкого государственного университета
Научный репозиторий Могилевского института МВД Республики Беларусь