Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.vsu.by/handle/123456789/5798
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСадовски, М. В.-
dc.date.accessioned2015-01-26T09:34:18Z-
dc.date.available2015-01-26T09:34:18Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationВеснік Віцебскага дзяржаўнага ўніверсітэта. – 2014. – № 6. – С. 97-99. – Библиогр.: с. 99 (7 назв.).ru_RU
dc.identifier.issn2074-8566-
dc.identifier.urihttps://rep.vsu.by/handle/123456789/5798-
dc.description.abstractВ статье рассматривается проблема формирования этнокультурной идентичности дошкольников с нарушениями речи разных национальностей в процессе занятий логоритмикой. Раскрываются возможности применения этнопедагогического подхода в учебно-воспитательном процессе в условиях дошкольного образовательного учреждения для детей с речевыми нарушениями. = In the article, we present the issue of ethnocultural identity for children with limited opportunities of exposure to multi-national cultures and values. It is understood that logopedic development for speech correction in children must begin as early as in pre-school education. Such development requires certain rhythmic and interactive activities. By integrating rhythm-centric and vocal activities, such as zaklichka (a type of a folklore music), as part of the pedagogical activity, children with limited opportunity to experience multi-cultural diversity in a multi-lingual environment can benefit from such activities. Thus, the implementation of ethnopedagogical approach in the teaching and educational process for children at the pre-school educational institution is a fundamental start in initiating logopedic development, acquainting children with national values, forming an ethnocultural identity, and creating proper ethnic tolerance.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherУстанова адукацыі "Віцебскі дзяржаўны ўніверсітэт імя П.М. Машэраваru_RU
dc.subjectэтнокультурная идентичностьru_RU
dc.subjectэтническая толерантностьru_RU
dc.subjectбилингвизмru_RU
dc.subjectдуховно-нравственные качества личностиru_RU
dc.subjectлогоритмикаru_RU
dc.subjectдети с речевыми нарушениямиru_RU
dc.subjectethnocultural identityru_RU
dc.subjectethnic toleranceru_RU
dc.subjectbilingualismru_RU
dc.subjectspiritualru_RU
dc.subjectmoralityru_RU
dc.subjectrhythmic logopedicsru_RU
dc.subjectethnopedagogicsru_RU
dc.titleПедагогический подход к этнокультурной идентичности развития двуязычных детей с ограничениями мультикультурного влиянияru_RU
dc.title.alternativePedagogical Approach to Ethnocultural Identity Devel-opment of Bilingual Children with Limited Multicultural Exposureru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:2014, №6(84)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
v14n6p97.pdf497.8 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Ранжирование:
OpenAIRE
Индексирование:
OpenAIRE OpenDOAR base search roar worldcat core road road
Ресурсы наших партнёров:
Репозиторий Белорусского национального технического университета
Электронная библиотека Белорусского государственного университета
Электронная библиотека Гомельского государственного технического университета имени П.О.Сухого
Электронный архив библиотеки МГУ имени А.А. Кулешова
Репозиторий Полесского государственного университета
Электронная библиотека Полоцкого государственного университета
Научный репозиторий Могилевского института МВД Республики Беларусь