Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.vsu.by/handle/123456789/39730
Title: | Подвижные игры как возможность формирования произвольной саморегуляции двигательной деятельности младших школьников |
Authors: | Карелин, М. А. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Белорусский национальный технический университет |
Citation: | Карелин, М. А. Подвижные игры как возможность формирования произвольной саморегуляции двигательной деятельности младших школьников / М. А. Карелин // Новые горизонты – 2020 : сб. материалов VII Белорусско-Китайского молодежного инновационного форума, 17 ноября 2020 г. – Минск : БНТУ, 2020. – Т. 2. – С. 71–72. |
Abstract: | Studying the problem of the development of self-regulation processes in children is of great theoretical and practical importance. Self-regulation of activity is a particular type of voluntary control and is characterized by the use of significant volitional efforts aimed at overcoming obstacles and difficulties. Today, one of the trends in the study of self-regulation of educational and extracurricular activities in children is its study in conjunction with the formation of the personality in ontogenesis. |
URI: | https://rep.vsu.by/handle/123456789/39730 |
Appears in Collections: | Научные публикации (2020) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Подвижные игры как возможность.pdf | 493.65 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
Ресурсы наших партнёров:
Репозиторий Белорусского национального технического университета
Электронная библиотека Белорусского государственного университета
Электронная библиотека Гомельского государственного технического университета имени П.О.Сухого
Электронный архив библиотеки МГУ имени А.А. Кулешова
Репозиторий Полесского государственного университета
Электронная библиотека Полоцкого государственного университета
Научный репозиторий Могилевского института МВД Республики Беларусь