Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.vsu.by/handle/123456789/5017
Title: Поліфанічная прырода рамана М. Гарэцкага “Віленскія камунары” (1931–1932)
Other Titles: The polyphonic nature of the novel by M. Goretski “Vilenskiya Communary” (1931–1932)
Authors: Губская, В. М.
Keywords: апавядальная структура рамана
двайная падзейнасць твора
праблема “ўласнага аўтарства”
пазіцыя аўтара
змест вобраза галоўнага героя
"свядомасць героя”
“свядомасць аўтара”
поліфанічная прырода рамана “Віленскія камунары”
narrative structure
double events in the masterpiece
problem of “personal authorship.”
position of the author
content of the main hero’s image
hero’s consciousness
the author’s consciousness
polyphonic nature of the novel “Vilenskija Communary”
Issue Date: 2011
Publisher: Витебск : ВГУ имени П. М. Машерова
Citation: Губская, В. М. Поліфанічная прырода рамана М. Гарэцкага “Віленскія камунары” (1931–1932) / В. М. Губская // Ученые записки УО "ВГУ им. П. М. Машерова". – Витебск, 2011 г. – Т. 12. – С. 166-173. – Бібліягр.: с. 173 (4 назв.).
Abstract: У гэтым артыкуле даследуецца апавядальная структура рамана М. Гарэцкага “Віленскія камунары” (1931–1932). Выказваецца меркаванне пра наяўнасць двайной падзейнасці ў творы – падзеі, якую перажыў сам аўтар, і той, якую стварыў непасрэдна ў рамане. Аналізуецца пазіцыя аўтара, раскрываецца змест вобраза галоўнага героя Мацея Мышкі, вызначаецца наяўнасць “дзвюх свядомасцей” у рамане – “свядомасці героя” і “свядомасці аўтара”, што дазваляе больш глыбока адчуць не толькі галоўную ідэю твора, але і гістарычны кантэкст. У артыкуле падкрэсліваецца ўніверсальнасць стылю М. Гарэцкага. Наяўнасць гэтых асаблівасцей паэтыкі прыводзіць да меркавання аб поліфанічнай прыродзе рамана “Віленскія камунары”. Гэты артыкул сцвярджае аргументаваную неабходнасць адысці ад традыцыйнага погляду на раман як гістарычны раман-хроніку і абгрунтаваць новую пазіцыю: раман М. Гарэцкага “Віленскія камунары” – поліфанічны раман. = This article explores the narrative structure of the novel by M. Goretski “Vilenskiya Communary” (1931–1932). An assumption is made of the presence of double events in the masterpiece, events which the author himself witnessed and those which he created in the novel. The position of the author is analyzed, the meaning of the image of the central character Mathew is disclosed, presence of “two consciousnesses’ is found out – “the consciousness of the hero’ and the “consciousness of the author” that allows us to feel deeper not only the main idea of the work but also historical context. The article stresses the universality of M. Goretski’s style. These peculiarities of the poetics result in the idea of the polyphonic nature of the novel “Vilenskiya Communary”. The article states the argumented necessity to deviate from the traditional idea of the novel as a historical novel – chronicle and give grounds for a new position: the novel by M. Goretski. “Vilenskiya Communary” is a polyphonic novel.
URI: https://rep.vsu.by/handle/123456789/5017
ISSN: 2075-1613
Appears in Collections:Ученые записки УО «ВГУ имени П.М. Машерова» 2011, Tом 12

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
t12pub166.pdf714.67 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Ранжирование:
OpenAIRE
Индексирование:
OpenAIRE OpenDOAR base search roar worldcat core road road
Ресурсы наших партнёров:
Репозиторий Белорусского национального технического университета
Электронная библиотека Белорусского государственного университета
Электронная библиотека Гомельского государственного технического университета имени П.О.Сухого
Электронный архив библиотеки МГУ имени А.А. Кулешова
Репозиторий Полесского государственного университета
Электронная библиотека Полоцкого государственного университета
Научный репозиторий Могилевского института МВД Республики Беларусь