Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.vsu.by/handle/123456789/17023
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDouskova, Alena-
dc.contributor.authorCiliakova, Ruzena-
dc.date.accessioned2018-12-03T08:16:32Z-
dc.date.available2018-12-03T08:16:32Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationПсихологический Vademecum: Витебщина М. М. Бахтина : сб. науч. ст. – Витебск : ВГУ имени П. М. Машерова, 2018. – С. 253-258. – Literatura: s. 258 (4 tituly).ru_RU
dc.identifier.isbn978-985-517-676-4-
dc.identifier.urihttps://rep.vsu.by/handle/123456789/17023-
dc.description.abstractStudia prezentuje ciastkove vysledky projektu VEGA 1/0223/16 „Riadenie disciplmy v triede na primarnom stupni skoly". Cielom projektu je vytvorit', overit' a evalvovat' optimalny model riadenia disciplmy, ktory je zacieleny na zmzenie frekvencie neziaduceho spravania sa ziakov pocas vyucby a vedenie ziakov k sebakontrole a sebadisciplme. Autorky prezentuju specificky program riadenia disciplmy v triede a vedenie ziakov k sebakontrole. Edukacny program „The Good Behavior Game". Resp. Hra na dobre spravanie bol modifikovany pre podmienky primarneho stupna vzdelavania na Slovensku a zacieleny na druhy a tretf rocmk. Autorky taktiez prezentuju ocakavania a skusenosti dvoch uciteliek, ktore v ramci overovania programu implementovali program v druhom roCn^ku zakladnej skoly. = The study presents partial results of the project VEGA 1/0223/16 «Management of the discipline in the classroom at the primary school». The main objective of the project is to create, apply and evaluate an optimal model of discipline management in the classroom, which influences the effectiveness of teaching and leadership in the field of self-control and self-regulation. The authors present specific program to manage discipline in the classroom and guide pupils to self-control. Educational program «The Good behavior game» was modified for primary school in Slovakia and is aimed for pupil in the 2nd and 3rd grade of primary school. The authors also present the expectations and experiences of two teachers who implemented program in secondary classes.ru_RU
dc.language.isoderu_RU
dc.publisherВитебск : ВГУ имени П. М. Машероваru_RU
dc.subjectclassroom disciplineru_RU
dc.subjectdisciplina v triederu_RU
dc.subjectnazoryru_RU
dc.subjectpreventive programsru_RU
dc.subjectpreventivne programru_RU
dc.subjectprimarne vzdelavanieru_RU
dc.subjectprimary schoolru_RU
dc.subjectresearch and resultsru_RU
dc.subjectteacher's viewsru_RU
dc.subjectvyskumne zisteniaru_RU
dc.titleOcakavania a skusenosti ucitelov overujucich program "hrana dobre spravanie" v druhom rocniku primarneho vzdelavaniaru_RU
dc.title.alternativeExpectations and experiences of teachers implementing the program good behavior game into the second classes of primary-educationru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:Психологический Vademecum: Витебщина М. М. Бахтина : сборник научных статей. – Витебск : ВГУ имени П. М. Машерова, 2018. – 305, [1] с.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
253-258.pdf1.53 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Ранжирование:
OpenAIRE
Индексирование:
OpenAIRE OpenDOAR base search roar worldcat core road road
Ресурсы наших партнёров:
Репозиторий Белорусского национального технического университета
Электронная библиотека Белорусского государственного университета
Электронная библиотека Гомельского государственного технического университета имени П.О.Сухого
Электронный архив библиотеки МГУ имени А.А. Кулешова
Репозиторий Полесского государственного университета
Электронная библиотека Полоцкого государственного университета
Научный репозиторий Могилевского института МВД Республики Беларусь