Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://rep.vsu.by/handle/123456789/13445
Полная запись метаданных
Поле DC | Значение | Язык |
---|---|---|
dc.contributor.author | Karikova, S. | - |
dc.contributor.author | Sukulova, D. | - |
dc.contributor.author | Simoniova-Cernakova, R. | - |
dc.date.accessioned | 2018-02-28T07:27:08Z | - |
dc.date.available | 2018-02-28T07:27:08Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | Психологический Vademecum: Витебщина Л. С. Выготского : сборник научных статей. – Витебск : ВГУ имени П. М. Машерова, 2016. – С. 238-247. – Библиогр.: с. 246-247 (20 назв.).- | ru_RU |
dc.identifier.isbn | 978-985-517-552-1 | - |
dc.identifier.uri | https://rep.vsu.by/handle/123456789/13445 | - |
dc.description.abstract | В документе основное внимание уделяется сопоставлению национальной идентичности между будущими учителями в Словакии и Сербии = The paper is focusing on the comparison of the national identity construct between future teachers in Slo-vakia and Serbia. The National Identity Scale NAIT (Čorkalo, Kamenov, 1998) was used for measuring na-tional identity. The research sample included 163 students with Slovak nationality and 163 Serbian national-ity students (N – 326). The total number included 12% men and 88% women. Within both researched groups, the intercultural comparation analyses evaluated the parameters of a gross score from a questionnaire and an exploration factor solution of the construct. The research findings indicate that the Slovak future teachers show higher level and consistency of national identity. At the same time, our research proves that Slovak stu-dent teachers’ national awareness is encouraged mainly by the feeling of patriotism, Serbian students are more stimulated by the feeling of nationalism. The results are discussed in the context of future teacher train-ing from the perspective of focusing on tolerance and multiculturalism. | ru_RU |
dc.language.iso | fr | ru_RU |
dc.publisher | Витебск : ВГУ имени П.М. Машерова | ru_RU |
dc.subject | Сербия | ru_RU |
dc.subject | Словакия | ru_RU |
dc.subject | будущие учителя | ru_RU |
dc.subject | национальная идентичность | ru_RU |
dc.subject | этнические отношения | ru_RU |
dc.subject | national identity | ru_RU |
dc.subject | ethnic identity | ru_RU |
dc.subject | ethnic attitudes | ru_RU |
dc.subject | future teachers | ru_RU |
dc.title | Konstrukt narodnostnej identity buducich ucitelov na slovensku a v srbsku | ru_RU |
dc.title.alternative | Konstruct of national identity of future teachers In slovakia and serbia in the context | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
Располагается в коллекциях: | Психологический Vademecum: Витебщина Л. С. Выготского : сборник научных статей / под ред. С. Л. Богомаза, В. А. Каратерзи. – Витебск : ВГУ имени П. М. Машерова, 2016. – 299, [1] с. |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
238-247.pdf | 985.82 kB | Adobe PDF | ![]() Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
Ресурсы наших партнёров:
Репозиторий Белорусского национального технического университета
Электронная библиотека Белорусского государственного университета
Электронная библиотека Гомельского государственного технического университета имени П.О.Сухого
Электронный архив библиотеки МГУ имени А.А. Кулешова
Репозиторий Полесского государственного университета
Электронная библиотека Полоцкого государственного университета
Научный репозиторий Могилевского института МВД Республики Беларусь