Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.vsu.by/handle/123456789/5800
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВасюковіч, Л. С.-
dc.date.accessioned2015-01-26T09:47:16Z-
dc.date.available2015-01-26T09:47:16Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationВеснік Віцебскага дзяржаўнага ўніверсітэта. – 2014. – № 6. – С. 106-113. – Библиогр.: с. 113 (12 назв.).ru_RU
dc.identifier.issn2074-8566-
dc.identifier.urihttps://rep.vsu.by/handle/123456789/5800-
dc.description.abstractУ артыкуле разглядаецца праблема фарміравання тэкставай кампетэнцыі вучняў. Паняцце трактуецца аўтарам як сукупнасць лінгвістычных і маўленчых ведаў, тэкставых уменняў, навыкаў і рацыянальных спосабаў дзейнасці з інфармацыяй, заключанай у вучэбным тэксце. Мэта артыкула – абгрунтаваць метадычную сістэму фарміравання тэкставай кампетэнцыі, якая забяспечвае здоль-насць моўнай асобы адэкватна ўспрымаць, разумець, выкарыстоўваць інфармацыю для аналізу чужых і стварэння ўласных тэкстаў. Матэрыял і метады. Матэрыялам даследавання паслужылі вынікі педагагічнага эксперымента, які праводзіўся з мэтай вызначыць кампаненты метадычнай сістэмы фарміравання тэкставай кампетэнцыі: падыходы, прынцыпы навучан-ня, задачы, зместавыя напрамкі і эфектыўнасць эксперыментальнай працы. Вынікі і іх абмеркаванне. У выніку праведзенага даследавання даказана мэтазгоднасць увядзення інтэграванага паняцця кампетэнцыі, канкрэтызаваны кампаненты метадычнай сістэмы фарміравання тэкставай кампетэнцыі вучняў. З улікам акрэсленых прынцыпаў, мэты, задач, зместу, метадаў распрацаваная сістэма ўключала тры этапы: інфармацыйна-аналітычны, аналітыка-прадуктыўны, прадуктыўна-творчы. Мэта і задачы навучальнага эксперымента вызначылі зместавыя лініі эксперыментальнай працы, што забяспечылі фарміраванне і развіццё метапрадметных, універсальных уменняў тэкставай кампетэнцыі, скіраваных на асэнсаванае ўспрыманне, разуменне вучэбных лінгвістычных тэкстаў. Заключэнне. Распрацаваная метадычная сістэма фарміравання тэкставай кампетэнцыі забяспечвае выпрацоўку база-вых уменняў вучняў: аналізаваць логіка-кампазіцыйную структуру зыходнага тэксту, ствараць і ацэньваць уласны тэкст з пазіцыі зместу, структуры, маўленчага афармлення. = The issue of shaping the textual competence of pupils is considered in the article.Textual competence is interpreted by the author as a set of linguistic knowledge and speech, word skills and rational ways of activity with the information contained in the educational text. The purpose of the article is to justify shaping of methodical system of textual competence, which provides the ability of a language person to perceive, to understand, to use the information for analyzing others’ texts and creating their own ones. Material and methods. Basic methods are the analysis of the literature on the research issue, the pedagogical experiment that al-lows determining the components of methodological system of shaping textual competence: approaches, teaching principles, objectives, content areas and findings of the experimental work. Findings and their discussion. The research study has proved the expediency of introducing the concept of integrated competence, the work content and the components of methodological system used in the shaping the textual competence of pupils. The process of shaping the textual competence, based on the certain principles, goals, objectives, contents, methods, involves three phases: information-analytical, analytical-productive, productive-creative. Conclusion. The developed methodological system provides shaping basic text skills: the ability to analyze the logical-compositional structure of the source code, to create and to evaluate your own text from the perspective of content, structure and speech processing.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherУстанова адукацыі "Віцебскі дзяржаўны ўніверсітэт імя П.М. Машэраваru_RU
dc.subjectтэкставая кампетэнцыяru_RU
dc.subjectвучэбны тэкстru_RU
dc.subjectтэкставыя ўменніru_RU
dc.subjectметадычная сістэма фарміравання кампетэнцыіru_RU
dc.subjectтекстовая компетенцияru_RU
dc.subjecttextual competenceru_RU
dc.subjectacademic textru_RU
dc.subjecttext skillsru_RU
dc.subjectmethodological system of shaping the competenceru_RU
dc.titleФарміраванне тэкставай кампетэнцыі вучняў у кантэксце навучальнага эксперыментаru_RU
dc.title.alternativeShaping Textual Competence of Pupils in the Context of the Educational Experimentru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:2014, №6(84)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
v14n6p106.pdf833.79 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Ранжирование:
OpenAIRE
Индексирование:
OpenAIRE OpenDOAR base search roar worldcat core road road
Ресурсы наших партнёров:
Репозиторий Белорусского национального технического университета
Электронная библиотека Белорусского государственного университета
Электронная библиотека Гомельского государственного технического университета имени П.О.Сухого
Электронный архив библиотеки МГУ имени А.А. Кулешова
Репозиторий Полесского государственного университета
Электронная библиотека Полоцкого государственного университета
Научный репозиторий Могилевского института МВД Республики Беларусь