Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.vsu.by/handle/123456789/4755
Title: Сімвалы гарманізацыі космасу беларусаў
Other Titles: Harmonizing Symbols of the Belarusian National Picture of the World
Authors: Кажухоўская, Л. С.
Keywords: беларуская нацыянальная мастацкая карціна свету
базісныя сімвалы
сімвалы гарманізацыі
ромб
круг
агонь
вада
Belarusian national art picture of the world
basic symbols
symbols of harmonization
rhomb
circle
fire
water
белорусская национальная художественная картина мира
базисные символы
символы гармонизации
ромб
круг
огонь
вода
Issue Date: 2014
Publisher: Учреждение образования «Витебский государственный университет имени П.М. Машерова»
Citation: Искусство и культура. – 2014. – № 3. – С. 56-60. – Бібліягр.: с. 60 (8 назв.).
Abstract: Неабходнасць вычлянення і класіфікацыі сімвала як вядучага элементу духоўнай культуры з’явілася як вынік асэнсавання марфалагічнасці, раздзяленне складаных культурных утварэнняў на простыя элементы, паўтаральнасці асобных элементаў ці іх камбінацый у розных фрагментах культурнай традыцыі. Другі фактар, які абумоўлівае магчымасць і неабходнасць парадыгматычнага падыходу, заключаецца ў тым, што культура ўяўляе сабой іерархічна арганізаваную сістэму розных кодаў, другасных знакавых сістэм, якія выкарыстоўваюць разнастайныя фармальныя і матэрыяльныя сродкі для кадзіравання аднаго і таго ж зместу, які ў агульным зводзіцца да светаўспрымання дадзенага соцыума. Гэтыя коды (касмалагічныя, раслінныя, энтамалагічныя, анамастычныя) суадносяцца адно з адным, зыходзячы з магчымасці перакладу з адной мовы на другую праз агульны для іх змястоўны план. Асноўнымі крытэрыямі для вылучэння базісных сімвалаў з’яўляюцца частотнасць і паўтараемасць сімвала ў розных фрагментах беларускай духоўнай культуры; трываласць функцыянавання сімвала ў дыяхроніцы, ступень дачынення да сакральнай сферы, уплыў на фарміраванне агульных прынцыпаў вобразатворчасці і мастацкіх традыцый увогуле. = The necessity to identify and classify the symbol as the leading element of spiritual culture is the result of understanding the morphology, division of complicated cultural complexes into simple elements, repetitions of separate elements or their combinations in different fragments of the cultural tradition. Another factor, which conditions the possibility and the necessity of the paradigm approach, is the fact that culture is a hierachically organized system of different codes, secondary sign systems, which use different formal and material means to codify one and the same content, which in general is reduced to the world perception of the given society. These codes (cosmological, plant, entomological, onomastic) correlate with each other and result in the possibility of translation from one language to another through the general content plan. Main criteria for identification of basic symbols are frequency and repetition of the symbol in different fragments of Belarusian spiritual culture; stability of functioning of the symbol in diachronics, degree of the relation to the sacral sphere, impact on the formation of the general principles of image making and artistic traditions in general.
URI: https://rep.vsu.by/handle/123456789/4755
ISSN: 2222-8853
Appears in Collections:2014, №3 (15)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Art14n3p56.pdf868.04 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Ранжирование:
OpenAIRE
Индексирование:
OpenAIRE OpenDOAR base search roar worldcat core road road
Ресурсы наших партнёров:
Репозиторий Белорусского национального технического университета
Электронная библиотека Белорусского государственного университета
Электронная библиотека Гомельского государственного технического университета имени П.О.Сухого
Электронный архив библиотеки МГУ имени А.А. Кулешова
Репозиторий Полесского государственного университета
Электронная библиотека Полоцкого государственного университета
Научный репозиторий Могилевского института МВД Республики Беларусь