Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.vsu.by/handle/123456789/33511
Title: Віцебская станковая графіка другой паловы XX стагоддзя
Other Titles: Vitebsk Easel Graphics of the Late 20th Century
Authors: Мядзвецкі, А. В.
Keywords: беларускае мастацтва
станковая графіка
гравюра
дрэварыт
афорт
экслібрыс
літаграфія
Belarusian art
easel graphics
print
etching
bookplate
lithography
Issue Date: 2022
Publisher: ВГУ имени П. М. Машерова
Citation: Мядзвецкі, А. В. Віцебская станковая графіка другой паловы XX стагоддзя / А. В. Мядзвецкі // Искусство и культура. – 2022. – № 2. – С. 44–48.
Series/Report no.: ;2022.- № 2(46)
Abstract: У беларускім выяўленчым мастацтве станковая графіка традыцыйна займае лідзіруючае месца. У артыкуле разгледжана эвалюцыя віцебскай графікі другой паловы ХХ стагоддзя, прааналізаваны яе сучасны стан. Неабходна падкрэсліць,што Віцебску належала асаблівая роля ў станаўленні графікі ў паслярэвалюцыйны перыяд. Дасягненні майстроў гэтага часу ў далейшым спрыялі фарміраванню віцебскай школы ксілаграфіі. У пачатку 1960-х гг. ва ўсіх жанрах савецкага мастацтва адбываюцца якасныя змены, якія закранулі не толькі кампазіцыйны строй, але і стылістыку прац. Гэтыя працэсы, якія атрымалі надалей у мастацтвазнаўстве назву «суровы стыль», у наш час досыць добра вывучаны. Тым не менш у артыкуле вызначаны ўплыў дадзенай стылявой тэндэнцыі на фарміраванне віцебскай графікі гэтага часу. У 1960-я гады назіраецца адраджэнне цікавасці віцебскіх мастакоў да друкаванай графікі – эстампа. Магутны ўздым станковай графікі 1970–1980-х гг. змяняецца пэўнай абыякавасцю гледачоў да дадзенага віду выяўленчага мастацтва. У артыкуле коратка прааналізавана творчасць вядучых віцебскіх графікаў Р. Клікушына, Б. Кузмічова, А. Ільянова,Г. Кісялёва, Л. Анцімонава і шэрагу іншых аўтараў. = У Easel graphics traditionally occupies the leading place in Belarusian fine arts. The article centers round the evolution of Vitebsk graphics of the late 20th century, analyzes its contemporary state. It is necessary to stress that Vitebsk played a special role in the maturation of graphics in the post-Revolution period. Achievements of that period artists influenced the shaping of Vitebsk xylography school. In the early 1960s in all Soviet art genres qualitative changes took place which were connected not only with the composition structure but also the stylistics of works. These processes, which were later called “harsh style” by art critics, have been studied quite well. At the same time, the article points out the influence of this stylistic tendency on shaping Vitebsk graphics nowadays. In the 1960s the revival of Vitebsk artists’ interest in print graphics, the print, is observed. The powerful rise of the 1970–1980s easel graphics is substituted by indifference of the audience to this type of fine arts. A brief analysis of the work of the leading Vitebsk graphic artists R. Klikushin, B. Kuzmichov, A. Ilyanov, G. Kisialiov, L. Antsimonov and some others’ is presented in the article.
URI: https://rep.vsu.by/handle/123456789/33511
ISSN: 2222-8853
Appears in Collections:2022, №2 (46)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
44-48.pdf209.97 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Ранжирование:
OpenAIRE
Индексирование:
OpenAIRE OpenDOAR base search roar worldcat core road road
Ресурсы наших партнёров:
Репозиторий Белорусского национального технического университета
Электронная библиотека Белорусского государственного университета
Электронная библиотека Гомельского государственного технического университета имени П.О.Сухого
Электронный архив библиотеки МГУ имени А.А. Кулешова
Репозиторий Полесского государственного университета
Электронная библиотека Полоцкого государственного университета
Научный репозиторий Могилевского института МВД Республики Беларусь