Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.vsu.by/handle/123456789/33504
Title: Пошукі і эксперыменты ў творчасці Мікалая Драненкі
Other Titles: Searches and Experiments in Mikalai Dranenka’s Work
Authors: Цыбульскі, М. Л.
Keywords: мастакі
графика
графіка
живопись
жывапіс
мастацкія школы
художественные школы
художники
художники
Mikalai Dranenka
Vitebsk art school
Vitebsk water color school
graphics
water color
oil painting
poster
catalogues of Vitebsk artists
Issue Date: 2022
Publisher: ВДУ імя П. М. Машэрава
Citation: Цыбульскі, М. Л. Пошукі і эксперыменты ў творчасці Мікалая Драненкі / М. Л. Цыбульскі // Искусство и культура. – 2022. – № 2. – С. 9–14.
Series/Report no.: ;2022.- № 2(46)
Abstract: Артыкул прысвечаны асноўным этапам творчасці вядомага беларускага мастака з Віцебску Мікалая Драненкі (1946–2017), найбольш характэрным жанравым, тэматычным і стылістычным асаблівасцям яго жывапісных твораў. У кантэксце Віцебскай мастацкай школы другой паловы ХХ стагоддзя асоба гэтага жывапісца і графіка паўстае даволі індывідуальнай і выразнай. Уласцівае гэтаму мастаку экспрэсіяністычнае бачанне рэальнасці ў яго кампазіцыях праяўлялася ў дынамічных мадуляцыях рытмаў і колераў, эмацыянальнай архітэктанічнай напружанасці вобраза. Акварэль і графіка на ўсіх этапах творчасці М. Драненкі захаплялі яго больш за іншыя віды мастацтва, паколькі асабліва адпавядалі яго экспрэсіўнай і дынамічнай натуры. Мастак шмат эксперыментаваў з акватыпіяй, рознымі графічнымі матэрыяламі. З сярэдзіны 1980-х Мікалай Драненка пэўны час працаваў у экслібрысе, выканаў цікавую серыю кніжных знакаў, Як і ў акварэльных аркушах, прыродныя матывы ў алейных творах М. Драненкі заўсёды маюць эмацыянальную вобразную інтэрпрэтацыю. Краявіды, напісаныя мастаком, адметныя адзінствам у падыходзе да вызначэння вобраза, дзе цэнтральнае месца займаюць эмоцыі творцы. Плакаты, якія ў розныя перыяды распрацоўваў М. Драненка, гэта не толькі яскравыя сведкі мастацкіх падзей мінулага стагоддзя, але і своеасаблівыя артэфакты свайго часу. Знешняя лаканічнасць, дэкаратыўная стрыманасць і раўнавага форм у іх кампазіцыйнай пабудове не могуць схаваць уласцівага мастаку імкнення да дынамікі і экспрэсіі. Захапленне тыражнай графікай было шчыльна звязана і з працай над мастацкім афармленнем буклетаў і каталогаў. Мікалаем Драненкам зроблена больш за паўсотню падобных выданняў. Мастацкае аздабленне гэтых выданняў дае магчымасць адчуць танальнасць эпохі, для якой плакат быў адным з важных накірункаў развіцця мастацтва. = The article centers round the main creative work stages of an outstanding Belarusian artist from Vitebsk Mikalai Dranenka (1946–2017), most typical genre, thematic and stylistic features of his paintings. In the context of the late 20th century Vitebsk art school the personality of this painter and graphic artist is quite individual and outstanding. The expressionist vision of the reality typical of this artist manifested itself in dynamic modulations of rhythm and color, in emotional architectonic tension of the image in his compositions. Watercolor and graphics inspired M. Dranenka more than other art types at all the stages of his work since they corresponded his expressive and dynamic nature. The artist experimented a lot with water-type, with different graphic materials. Since mid 1980s Mikalai Dranenka did Xlibris; he created an interesting series of book signs. As well as in water colors, nature motifs in M. Dranenka’s oil paintings always have emotional image interpretations. The artist’s landscapes are distinguished by the unity of approaches to the image where the central place is taken by the author’s emotions. Posters, which M. Dranenka created in different periods, are not only bright evidence of the art events of the last century but also special artefacts of the r time. Outer laconicism, decorative reserved character and balance of forms in their compositional structure can not hide the artist’s desire for dynamics and expressionism. The interest in printing graphics was also connected with the work at artistic decoration of booklets and catalogues. Mikalai Dranenka produced more than fifty issues. The artistic image of these publications makes it possible to feel the tone of the century in which the poster was one of significant art development trends.
URI: https://rep.vsu.by/handle/123456789/33504
ISSN: 2222-8853
Appears in Collections:2022, №2 (46)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
9-14.pdf225.38 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Ранжирование:
OpenAIRE
Индексирование:
OpenAIRE OpenDOAR base search roar worldcat core road road
Ресурсы наших партнёров:
Репозиторий Белорусского национального технического университета
Электронная библиотека Белорусского государственного университета
Электронная библиотека Гомельского государственного технического университета имени П.О.Сухого
Электронный архив библиотеки МГУ имени А.А. Кулешова
Репозиторий Полесского государственного университета
Электронная библиотека Полоцкого государственного университета
Научный репозиторий Могилевского института МВД Республики Беларусь