Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.vsu.by/handle/123456789/32347
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorJupy, B.
dc.date.accessioned2022-05-06 14:18:46.000+03
dc.date.available2022-05-06 14:18:46.000+03
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationJupy, B. Introduction au paradigme de l'enaction en fle = Introduction to the fle enaction paradigm / B. Jupy // Французский язык на перекрестке культур: актуальные вопросы и перспективы исследования : сборник статей. – Витебск : ВГУ имени П. М. Машерова, 2022. – С. 39–44. – Библиогр.: с. 44 (8 назв.).ru_RU
dc.identifier.isbn978-985-517-883-6-
dc.identifier.other6364b72befd7d1df86a357ded0491268
dc.identifier.urihttps://rep.vsu.by/handle/123456789/32347
dc.description.abstractCet article presente une introduction au paradigme epistemologique d'enaction dans le domaine de l'enseignement/apprentissage des langues etrangeres. Il est issu des travaux de Francisco Varela qui a travaille sur le phenomene d'autopoiese, processus autonome d'adaptation d'une cellule a une perturbation du milieu dans lequel elle evolue. Ce processus adaptatif du vivant peut etre transpose dans le processus d'apprentissage chez l'etre humain, il est fondateur de la notion d'enaction. Nous presentons ici les differentes implications de l'adoption de cette approche pour l'enseignement/apprentissage des langues ainsi que deux experiences pedagogiques menees par des chercheurs en Francais Langue Etrangere. = This article presents an introduction to the epistemological paradigm of enaction in the field of foreign language teaching/learning. It comes from the work of Francisco Varela who worked on the phenomenon of autopoiesis, an autonomous process of adaptation of a cell to a disturbance of the environment in which it evolves. This adaptive process of the living can be transposed into the learning process in humans, it is the founder of the notion of enaction. We present here the various implications of the adoption of this approach for the teaching/learning of languages as well as two pedagogical experiments carried out by researchers in French as a Foreign Language.ru_RU
dc.language.isofrru_RU
dc.publisherВитебск : ВГУ имени П. М. Машероваru_RU
dc.subjectapprentissageru_RU
dc.subjectfrancais langue etrangereru_RU
dc.subjectFrench as a foreign languageru_RU
dc.subjectlearningru_RU
dc.subjecttranslangagerru_RU
dc.subjecttranslinguisticru_RU
dc.subjectобучениеru_RU
dc.subjectтранслингвистикаru_RU
dc.subjectфранцузский язык как иностранныйru_RU
dc.titleIntroduction au paradigme de l'enaction en fleru_RU
dc.title.alternativeIntroduction to the fle enaction paradigmru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:Французский язык на перекрестке культур: актуальные вопросы и перспективы исследования : сборник статей. – Витебск : ВГУ имени П. М. Машерова, 2022. – 103, [1] с.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
39-44.pdf339.76 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Ранжирование:
OpenAIRE
Индексирование:
OpenAIRE OpenDOAR base search roar worldcat core road road
Ресурсы наших партнёров:
Репозиторий Белорусского национального технического университета
Электронная библиотека Белорусского государственного университета
Электронная библиотека Гомельского государственного технического университета имени П.О.Сухого
Электронный архив библиотеки МГУ имени А.А. Кулешова
Репозиторий Полесского государственного университета
Электронная библиотека Полоцкого государственного университета
Научный репозиторий Могилевского института МВД Республики Беларусь