Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.vsu.by/handle/123456789/17025
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBabiakova, Simoneta-
dc.contributor.authorKasacova, Bronislava-
dc.date.accessioned2018-12-03T08:46:20Z-
dc.date.available2018-12-03T08:46:20Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationПсихологический Vademecum: Витебщина М. М. Бахтина : сб. науч. ст. – Витебск : ВГУ имени П. М. Машерова, 2018. – С. 267-276. – References: s. (9 titulov).ru_RU
dc.identifier.isbn978-985-517-676-4-
dc.identifier.urihttps://rep.vsu.by/handle/123456789/17025-
dc.description.abstractStudia sa zaobera temou rychleho znizovania citateTskych zaujmov ziakov v porovnam s minulost'ou. Nadvazuje na studium pochopenia vyvoja deti prostredmctvom vyskumu ich predsudkov o fenomene gramotnosti.Jeho hlavnym ciel'om je empiricky vyskum faktorov ovplyvnujucich «citateTske nadsenie a citate'sky zaujem» ziakov zakladnych skol a objavovanie ukazovateTov znizovania ich citateTskeho zaujmu. K'ucovou metodou vyskumu bude meranie postojov ziakov k ataniu a ziskavanie nazorov a skusenostf uciteTov. Preto pnpravna faza prezentovana v tejto stud ii pouziva rozhovory so ziakmi na identifikovanie semantickych kategorn. Prezentujeme vysledky pnpravnej fazy vyskumu. Zrealizovali sme flexibilne mikro-rozhovory so skupinami ziakov. Ucelom prieskumu bolo vytvorit' kategorie pre d'alsi kvantitatfvny vyskum. Skupiny zahrnali «ziakov - citateTov» a «ziakov - citate'ov». Rozhovory pomohli identifikovat' kategorie obsahu pre vyskum: ziak ako citateT, socialny kontext atania a atania nadsenia a citate'ske preferencie. Vysledky rozhovorov naznacuju, ze vyskum priniesol nieko'ko zakladnych teorn. = The study deals the topic of a rapid decrease in pupils' reading interests in comparison with the past, and follows up on the study Understanding Children's Development through Research of their Preconceptions about Literacy Phenomenon. The main objective is an empirical research into the factors influencing the «reading enthusiasm and reading interest» of elementary school pupils, and discovering the indicators for the decrease in their reading enthusiasm. The purpose of the interview survey was to create categories for the next quantitative research. The personal categories included «pupils - readers» and «pupils - non-readers». The interviews helped to identify content categories for the research: pupil as a reader, social context of reading and reading enthusiasm and reader preferences. The results of the interviews indicate that the topic brought several grounded theories.ru_RU
dc.language.isofrru_RU
dc.publisherВитебск : ВГУ имени П. М. Машероваru_RU
dc.subjectcitatelske nadsnieru_RU
dc.subjectcitatelske zaujmyru_RU
dc.subjectempirical researchru_RU
dc.subjectempiricky vyskumru_RU
dc.subjectflexibilne mikro-rozhovoryru_RU
dc.subjectflexible micro-interviewsru_RU
dc.subjectpupil as a readerru_RU
dc.subjectreading enthusiasmru_RU
dc.subjectreading interestru_RU
dc.subjectziak ako citatelru_RU
dc.titleZnaky citatela - ziaka zakladnej skoly z pohlady kvalitativneho vyskumuru_RU
dc.title.alternativeCharacters of reader - young school-age learner from the respective of qualitative researchru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:Психологический Vademecum: Витебщина М. М. Бахтина : сборник научных статей. – Витебск : ВГУ имени П. М. Машерова, 2018. – 305, [1] с.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
267-276.pdf2 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Ранжирование:
OpenAIRE
Индексирование:
OpenAIRE OpenDOAR base search roar worldcat core road road
Ресурсы наших партнёров:
Репозиторий Белорусского национального технического университета
Электронная библиотека Белорусского государственного университета
Электронная библиотека Гомельского государственного технического университета имени П.О.Сухого
Электронный архив библиотеки МГУ имени А.А. Кулешова
Репозиторий Полесского государственного университета
Электронная библиотека Полоцкого государственного университета
Научный репозиторий Могилевского института МВД Республики Беларусь