Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://rep.vsu.by/handle/123456789/17025
Заглавие: | Znaky citatela - ziaka zakladnej skoly z pohlady kvalitativneho vyskumu |
Другие названия: | Characters of reader - young school-age learner from the respective of qualitative research |
Авторы: | Babiakova, Simoneta Kasacova, Bronislava |
Ключевые слова: | citatelske nadsnie citatelske zaujmy empirical research empiricky vyskum flexibilne mikro-rozhovory flexible micro-interviews pupil as a reader reading enthusiasm reading interest ziak ako citatel |
Дата публикации: | 2018 |
Издательство: | Витебск : ВГУ имени П. М. Машерова |
Библиографическое описание: | Психологический Vademecum: Витебщина М. М. Бахтина : сб. науч. ст. – Витебск : ВГУ имени П. М. Машерова, 2018. – С. 267-276. – References: s. (9 titulov). |
Аннотация: | Studia sa zaobera temou rychleho znizovania citateTskych zaujmov ziakov v porovnam s minulost'ou. Nadvazuje na studium pochopenia vyvoja deti prostredmctvom vyskumu ich predsudkov o fenomene gramotnosti.Jeho hlavnym ciel'om je empiricky vyskum faktorov ovplyvnujucich «citateTske nadsenie a citate'sky zaujem» ziakov zakladnych skol a objavovanie ukazovateTov znizovania ich citateTskeho zaujmu. K'ucovou metodou vyskumu bude meranie postojov ziakov k ataniu a ziskavanie nazorov a skusenostf uciteTov. Preto pnpravna faza prezentovana v tejto stud ii pouziva rozhovory so ziakmi na identifikovanie semantickych kategorn. Prezentujeme vysledky pnpravnej fazy vyskumu. Zrealizovali sme flexibilne mikro-rozhovory so skupinami ziakov. Ucelom prieskumu bolo vytvorit' kategorie pre d'alsi kvantitatfvny vyskum. Skupiny zahrnali «ziakov - citateTov» a «ziakov - citate'ov». Rozhovory pomohli identifikovat' kategorie obsahu pre vyskum: ziak ako citateT, socialny kontext atania a atania nadsenia a citate'ske preferencie. Vysledky rozhovorov naznacuju, ze vyskum priniesol nieko'ko zakladnych teorn. = The study deals the topic of a rapid decrease in pupils' reading interests in comparison with the past, and follows up on the study Understanding Children's Development through Research of their Preconceptions about Literacy Phenomenon. The main objective is an empirical research into the factors influencing the «reading enthusiasm and reading interest» of elementary school pupils, and discovering the indicators for the decrease in their reading enthusiasm. The purpose of the interview survey was to create categories for the next quantitative research. The personal categories included «pupils - readers» and «pupils - non-readers». The interviews helped to identify content categories for the research: pupil as a reader, social context of reading and reading enthusiasm and reader preferences. The results of the interviews indicate that the topic brought several grounded theories. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://rep.vsu.by/handle/123456789/17025 |
ISBN: | 978-985-517-676-4 |
Располагается в коллекциях: | Психологический Vademecum: Витебщина М. М. Бахтина : сборник научных статей. – Витебск : ВГУ имени П. М. Машерова, 2018. – 305, [1] с. |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
267-276.pdf | 2 MB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
Ресурсы наших партнёров:
Репозиторий Белорусского национального технического университета
Электронная библиотека Белорусского государственного университета
Электронная библиотека Гомельского государственного технического университета имени П.О.Сухого
Электронный архив библиотеки МГУ имени А.А. Кулешова
Репозиторий Полесского государственного университета
Электронная библиотека Полоцкого государственного университета
Научный репозиторий Могилевского института МВД Республики Беларусь