Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.vsu.by/handle/123456789/16253
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorОрлова, А. П.-
dc.date.accessioned2018-07-30T07:04:08Z-
dc.date.available2018-07-30T07:04:08Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationИскусство и культура. – 2018. – № 2. – С. 119-125.ru_RU
dc.identifier.issn2222-8853-
dc.identifier.urihttps://rep.vsu.by/handle/123456789/16253-
dc.description.abstractСтатья позволяет осмыслить значимость этнокультурного образования и приоритетность этнопедагогической подготовки специалистов социальной сферы в современном мире. Определено понятие "этническая идентичность" в контексте цели этнопедагогической подготовки. Раскрывается видение ученых разных отраслей знаний на народную педагогику как отражение представлений народа об этнической идентичности личности. Акцентируется внимание на фольклоре как неотъемлемой части народной педагогики, способствующей формированию этнической идентичности. В целом теоретически обосновано, что формирование этнической идентичности следует рассматривать как важнейшую цель этнопедагогической подготовки специалистов социальной сферы. = The article makes it possible to understand the significance of ethnocultural education and the priority of ethnopedagogical training of social sphere specialists in the contemporary world. Attention is paid to shaping ethnic identity as one of the important goals of ethnopedagogical training in the conditions of polycultural society which is conditioned by the necessity in the preservation of national security and human race. Social and psychological as well as pedagogical contradictions are shown which determine actualization of shaping ethnic identity in the system of ethnopedagogical training. The notion of ethnic identity in the context of the goal of ethnopedagogical training is identified. Ideas of scholars from different fields of knowledge of folk education are revealed as a reflection of people’s understanding of the ethnic identity of the personality. Attention is drawn to folklore as an integral part of folk education which promotes shaping of the ethnic identity. On the whole it is theoretically grounded that shaping ethnic identity should be considered as an important goal of ethnopedagogical training of social sphere specialists.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherУчреждение образования «Витебский государственный университет имени П. М. Машерова»ru_RU
dc.subjectэтнокультурное образованиеru_RU
dc.subjectспециалисты социальной сферыru_RU
dc.subjectэтнопедагогическая подготовкаru_RU
dc.subjectэтническая идентичностьru_RU
dc.subjectфольклорru_RU
dc.subjectнародная педагогикаru_RU
dc.subjectethnocultural educationru_RU
dc.subjectethnopedagogical trainingru_RU
dc.subjectethnic identityru_RU
dc.subjectfolkloreru_RU
dc.titleФормирование этнической идентичности как цель этнопедагогической подготовки специалистов социальной сферыru_RU
dc.title.alternativeShaping Ethnic Identity as a Goal of Ethopedagogical Training of Social Sphere Specialistsru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:2018, №2 (30)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
119-125.pdf832.73 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Ранжирование:
OpenAIRE
Индексирование:
OpenAIRE OpenDOAR base search roar worldcat core road road
Ресурсы наших партнёров:
Репозиторий Белорусского национального технического университета
Электронная библиотека Белорусского государственного университета
Электронная библиотека Гомельского государственного технического университета имени П.О.Сухого
Электронный архив библиотеки МГУ имени А.А. Кулешова
Репозиторий Полесского государственного университета
Электронная библиотека Полоцкого государственного университета
Научный репозиторий Могилевского института МВД Республики Беларусь