Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.vsu.by/handle/123456789/13247
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDouskova, A.-
dc.contributor.authorKovakova, Z.-
dc.contributor.authorIvanova, I.-
dc.date.accessioned2018-02-12T10:50:45Z-
dc.date.available2018-02-12T10:50:45Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationПсихологический Vademecum: Психологические предикторы индивидуального развития личности в условиях образовательной среды : сборник научных статей. – Витебск : ВГУ имени П. М. Машерова, 2017. – С. 148-153. – Библиогр.: с. 153 (8 назв.).-ru_RU
dc.identifier.isbn978-985-517-641-2-
dc.identifier.urihttps://rep.vsu.by/handle/123456789/13247-
dc.description.abstractРассмотрены образовательные процессы в словенской школе=The school of today puts a great emphasis on the quality of education that should be carried out in a favourable climate. In this context, the question of discipline in the classroom and classroom management have become extremely topical. The question of discipline/indiscipline and mainly the negative behaviour of pupils in the classroom have become, besides other issues like the teachers' social status or financial rewards for their work, one of the severe issues which teachers have to deal with in many countries. The second part of our research project VEGA No. 1/0223/16 was focused on implementing the programme selection process for managing classroom discipline suitable for our country. This article deals about preventive programs as a way to optimise classroom discipline.ru_RU
dc.language.isofrru_RU
dc.publisherВитебск : ВГУ имени П.М. Машероваru_RU
dc.subjectСловенияru_RU
dc.subjectобразовательные процессыru_RU
dc.subjectчастные школыru_RU
dc.subjectсоциальный статусru_RU
dc.subjectclassroom disciplineru_RU
dc.subjectpreventive programsru_RU
dc.subjectprimary schoolru_RU
dc.subjectclassroom managementru_RU
dc.titlePreventivne programy ako moznost riadenia discipliny v primarnej skoleru_RU
dc.title.alternativePREVENTIVE PROGRAMS AS A POSSIBILITY TO MANAGE DISCIPLINE IN PRIMARY SCHOOLru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:Психологический Vademecum: Психологические предикторы индивидуального развития личности в условиях образовательной среды : сборник научных статей. – Витебск : ВГУ имени П. М. Машерова, 2017. – 226, [1] с.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
148-153.pdf670.11 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Ранжирование:
OpenAIRE
Индексирование:
OpenAIRE OpenDOAR base search roar worldcat core road road
Ресурсы наших партнёров:
Репозиторий Белорусского национального технического университета
Электронная библиотека Белорусского государственного университета
Электронная библиотека Гомельского государственного технического университета имени П.О.Сухого
Электронный архив библиотеки МГУ имени А.А. Кулешова
Репозиторий Полесского государственного университета
Электронная библиотека Полоцкого государственного университета
Научный репозиторий Могилевского института МВД Республики Беларусь