Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://rep.vsu.by/handle/123456789/48950
Заглавие: Axiological dominance in advertising texts: A cross-cultural linguistic analysis of the UK, Egypt, and Belarus
Авторы: Mounir, A. S.
Ключевые слова: axiological analysis
linguistic factors
advertising text
cultural factors
cognitive-axiological approach
Дата публикации: 2025
Издательство: Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования «Национальный исследовательский Томский государственный университет»
Библиографическое описание: Mounir, A. S. Axiological dominance in advertising texts: A cross-cultural linguistic analysis of the UK, Egypt, and Belarus / A. S. Mounir // Вестник Томского государственного университета. Филология. – 2025. – № 97. – С. 93–112.
Серия/номер: Вестник Томского государственного университета. Филология;№ 97
Аннотация: The article presents a comprehensive axiological analysis of advertising texts across different cultural contexts. It scrutinizes linguistic and cultural factors that influence the axiological dominance in the promotional discourse. The sample materials comprise of 150 advertising texts from the UK, Egypt and Belarus. In this research, we applied the qualitative method by conducting a qualitative content analysis of advertising texts from different countries. The conceptual framework defines the core principles of axiological analysis, emphasizing the importance of cultural values in the creation of advertising content. The study suggests that the text of the ad featuring the language is a primary factor that determines the course of the values. The study is concerned with the intricate relationship between language and the transmission of values in advertising by showing the high-level and strategic competence in linguistics that is evident in the communication of values across diverse cultural and linguistic settings. There is significance to this particular study as it has undertaken an in-depth analysis of the language used in these texts deliberately to transmit specific values. Moreover, it contributes to the entire linguistic studies (from an axiological angle).
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://rep.vsu.by/handle/123456789/48950
ISSN: 1998-6645
Располагается в коллекциях:Научные публикации 2025

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
93-112.pdf445.46 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть



Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

Ранжирование:
OpenAIRE
Индексирование:
OpenAIRE OpenDOAR base search roar worldcat core road road
Ресурсы наших партнёров:
Репозиторий Белорусского национального технического университета
Электронная библиотека Белорусского государственного университета
Электронная библиотека Гомельского государственного технического университета имени П.О.Сухого
Электронный архив библиотеки МГУ имени А.А. Кулешова
Репозиторий Полесского государственного университета
Электронная библиотека Полоцкого государственного университета
Научный репозиторий Могилевского института МВД Республики Беларусь
Собственные ресурсы:
Научная библиотека учреждения образования «ВГУ имени П. М. Машерова»
Электронный каталог НБ «ВГУ имени П. М. Машерова»