Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://rep.vsu.by/handle/123456789/1064
Заглавие: | Іншанацыянальная рэчаіснасць у творчасці сучасных беларускіх празаікаў |
Другие названия: | The validity of foreign nationalities reality in the works of modern Belarusian writers |
Авторы: | Бароўка, В. Ю. |
Ключевые слова: | беларуская проза імагалогія этнатоп жанр кампазіцыя праблематыка Belarusian prose imagology etnothop genre composition problem area беларуская літаратура |
Дата публикации: | 2012 |
Издательство: | Витебск : УО "ВГУ им. П. М. Машерова" |
Библиографическое описание: | Бароўка, В. Ю. Іншанацыянальная рэчаіснасць у творчасці сучасных беларускіх празаікаў / В. Ю. Бароўка // Ученые записки УО «ВГУ имени П. М. Машерова». – 2012. – Т. 13. – C. 119–125. |
Аннотация: | У артыкуле даследуецца мастацкае асэнсаванне іншанацыянальнай рэчаіснасці ў сучаснай беларускай прозе на матэрыяле рамана “Уліс з Прускі” У. Гніламёдава і аповесці “Каменданцкі час для ластавак” А. Брава. Сцвярджаецца, што ўзнаўленне іншанацыянальных рэалій і характараў галоўным чынам дэтэрмінуецца пісьменніцкай індывідуальнасцю. Адзначаецца: паказ іншанацыянальнай рэчаіснасці грунтуецца на шырокім выкарыстанні мастацкага этнаграфізму. Заўважаецца, што сучасныя аўтары аддаюць перавагу выкарыстанню асіметрычнага этнатопу, а кампазіцыя твораў асноўваецца на пастаянным супастаўленні “свайго” і “чужога”. Робіцца вывад: адлюстраванне “чужога” падначальваецца не толькі выяўленню этнаментальнага, але і асэнсаванню анталагічнай праблематыкі і акцэнтацыі сувязі нацыянальнага і агульначалавечага. = In the article art conceptualization of foreign national reality in Belarusian modern prose is under investigation on the basis on the novel “Ulisses from Pruska” by U. Gnilomedov and the novel “The curfew for Swallows” by A. Bravo. It is emphasized, that the image of other nationalities and realities of the characters is determined by the writer’s individuality. It is stressed that illustration of foreign national reality is based on the extensive use of art ethnographism. It is noted, that modern authors prefer to use asymmetric ethnotop, that the composition of works is based on the constant comparison of “one’s own and others’”. It is concluded, that the image of “other” is not subjected to finding out the ethnomomental but to understanding ontological perspective and accenting the link between the national and the universal. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://rep.vsu.by/handle/123456789/1064 |
ISSN: | 2075-1613 |
Располагается в коллекциях: | Ученые записки УО «ВГУ имени П.М. Машерова» 2012, Tом 13 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
t13pub119.pdf | 527.5 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
Ресурсы наших партнёров:
Репозиторий Белорусского национального технического университета
Электронная библиотека Белорусского государственного университета
Электронная библиотека Гомельского государственного технического университета имени П.О.Сухого
Электронный архив библиотеки МГУ имени А.А. Кулешова
Репозиторий Полесского государственного университета
Электронная библиотека Полоцкого государственного университета
Научный репозиторий Могилевского института МВД Республики Беларусь