Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.vsu.by/handle/123456789/1064
Title: Іншанацыянальная рэчаіснасць у творчасці сучасных беларускіх празаікаў
Other Titles: The validity of foreign nationalities reality in the works of modern Belarusian writers
Authors: Бароўка, В. Ю.
Keywords: беларуская проза
імагалогія
этнатоп
жанр
кампазіцыя
праблематыка
Belarusian prose
imagology
etnothop
genre
composition
problem area
беларуская літаратура
Issue Date: 2012
Publisher: Витебск : УО "ВГУ им. П. М. Машерова"
Citation: Бароўка, В. Ю. Іншанацыянальная рэчаіснасць у творчасці сучасных беларускіх празаікаў / В. Ю. Бароўка // Ученые записки УО «ВГУ имени П. М. Машерова». – 2012. – Т. 13. – C. 119–125.
Abstract: У артыкуле даследуецца мастацкае асэнсаванне іншанацыянальнай рэчаіснасці ў сучаснай беларускай прозе на матэрыяле рамана “Уліс з Прускі” У. Гніламёдава і аповесці “Каменданцкі час для ластавак” А. Брава. Сцвярджаецца, што ўзнаўленне іншанацыянальных рэалій і характараў галоўным чынам дэтэрмінуецца пісьменніцкай індывідуальнасцю. Адзначаецца: паказ іншанацыянальнай рэчаіснасці грунтуецца на шырокім выкарыстанні мастацкага этнаграфізму. Заўважаецца, што сучасныя аўтары аддаюць перавагу выкарыстанню асіметрычнага этнатопу, а кампазіцыя твораў асноўваецца на пастаянным супастаўленні “свайго” і “чужога”. Робіцца вывад: адлюстраванне “чужога” падначальваецца не толькі выяўленню этнаментальнага, але і асэнсаванню анталагічнай праблематыкі і акцэнтацыі сувязі нацыянальнага і агульначалавечага. = In the article art conceptualization of foreign national reality in Belarusian modern prose is under investigation on the basis on the novel “Ulisses from Pruska” by U. Gnilomedov and the novel “The curfew for Swallows” by A. Bravo. It is emphasized, that the image of other nationalities and realities of the characters is determined by the writer’s individuality. It is stressed that illustration of foreign national reality is based on the extensive use of art ethnographism. It is noted, that modern authors prefer to use asymmetric ethnotop, that the composition of works is based on the constant comparison of “one’s own and others’”. It is concluded, that the image of “other” is not subjected to finding out the ethnomomental but to understanding ontological perspective and accenting the link between the national and the universal.
URI: https://rep.vsu.by/handle/123456789/1064
ISSN: 2075-1613
Appears in Collections:Ученые записки УО «ВГУ имени П.М. Машерова» 2012, Tом 13

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
t13pub119.pdf527.5 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Ранжирование:
OpenAIRE
Индексирование:
OpenAIRE OpenDOAR base search roar worldcat core road road
Ресурсы наших партнёров:
Репозиторий Белорусского национального технического университета
Электронная библиотека Белорусского государственного университета
Электронная библиотека Гомельского государственного технического университета имени П.О.Сухого
Электронный архив библиотеки МГУ имени А.А. Кулешова
Репозиторий Полесского государственного университета
Электронная библиотека Полоцкого государственного университета
Научный репозиторий Могилевского института МВД Республики Беларусь