Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.vsu.by/handle/123456789/1032
Title: Сакральныя вобразы Mater Dolorosa К. Пендэрэцкага і Ефрасінні Полацкай А. Мдзівані як сімвалы музычнай культуры другой паловы ХХ ст
Other Titles: Sacred Images of Mater Dolorosa by К. Penderetski and Efrasiniya Polotskaya by А. Mdivani as Symbols of Musical Culture of the Late ХХth Century
Authors: Трафімчук, Т. Ю.
Keywords: сакральны вобраз
сакральные образы
сімвалы
символы
кампазітары
компазиторы
Issue Date: 2014
Publisher: Учреждение образования «Витебский государственный университет имени П М. Машерова»
Citation: Искусство и культура. – 2014. – № 1. – С. 40-44. – Бібліягр.: с. 44 (6 назв.).
Abstract: У музычнай культуры другой паловы ХХ – пачатку ХХІ ст. важнае месца належыць «новай сакральнай прасторы». Гэта актуалізуе творчыя звароты сучасных кампазітараў да сакральных вобразаў, якія набываюць сімвалічнае значэнне. Адным з найбольш упадабаных з’яўляецца вобраз Божай Маці Якая смуткуе. Яркае ўвасабленне і своеасаблівую трактоўку ён атрымаў у кантаце К. Пендэрэцкага «Stabat Mater», у якой увасобіўся праз прызму ўзаемадапаўняльнага кантрасту высакароднай стрыманасці і эмацыянальнага драматызму. Вызначальнымі для кампазітарскай творчасці другой паловы ХХ ст., асабліва беларускай, становіцца сакральны вобраз святой Ефрасінні Полацкай. Шматгранна прадстаўлены ў сімфоніі А. Мдзівані «Полацкія пісьмёны», ён сімвалічна вызначае філасофскую ідэю шанавання духоўнага гістарычнага мінулага. Шматпланавасць сэнсавага напаўнення сакральных вобразаў Mater Dolorosa і Ефрасінні Полацкай у творах К. Пендэрэцкага і А. Мдзівані аб’ядноўвае іх у адзіным духоўным «полі» і робіць важнымі сімваламі музычнай культуры другой паловы ХХ ст. In the musical culture of the late ХХ – early ХХІ centuries important place is taken by «new sacred space». This actualizes creative addressing sacred images by modern composers, which acquire symbolic meaning. One of the most typical is the image of Mother Mary in Sorrow. It acquired bright implementation and specific connotation in K. Penderetski’s cantata «Stabat Mater», in which it was depicted through the prism of mutually contributing contrast of gentle restriction and emotional dramatics. The sacred image of Saint Efrasiniya Polotskaya becomes significant for composer creative activity of the late XX century, especially for the Belarusian one. Being richly presented in A. Mdivani’s symphony «Polotsk Writings», it symbolically means philosophic idea of respecting spiritual historical past. Multisided character of sense filling of the sacred images of Mater Dolorosa and Efrasiniya Polotskaya in works by К. Penderetsky and А. Mdivani unites them in single spiritual «field”and makes them important symbols of the musical culture of the late ХХ century.
URI: https://rep.vsu.by/handle/123456789/1032
ISSN: 2222-8853
Appears in Collections:2014, №1 (13)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Art14n1p40.pdf2.11 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Ранжирование:
OpenAIRE
Индексирование:
OpenAIRE OpenDOAR base search roar worldcat core road road
Ресурсы наших партнёров:
Репозиторий Белорусского национального технического университета
Электронная библиотека Белорусского государственного университета
Электронная библиотека Гомельского государственного технического университета имени П.О.Сухого
Электронный архив библиотеки МГУ имени А.А. Кулешова
Репозиторий Полесского государственного университета
Электронная библиотека Полоцкого государственного университета
Научный репозиторий Могилевского института МВД Республики Беларусь