Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.vsu.by/handle/123456789/48243
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSu, Xiang
dc.contributor.authorZhukova, O. M.
dc.date.accessioned2025-09-25T00:00:52Z
dc.date.available2025-09-25T00:00:52Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.citationSu, Xiang The role of the fortepian sonata genre in the formation of Bethoven's compositorial style / Xiang Su, O. M. Zhukova // История и теория искусств XXI века : материалы региональной научно-практической конференции, Витебск, 7 мая 2025 г. : текстовое электронное издание. – Витебск : ВГУ имени П. М. Машерова, 2025. – С. 87-89ru_RU
dc.identifier.isbn978-985-30-0245-4-
dc.identifier.other1dc13681097842569f4e0942dfe9ce8d
dc.identifier.urihttps://rep.vsu.by/handle/123456789/48243
dc.description.abstractAs a genre and style, revolutionary opera is closely linked to traditional Chinese theatre, especially Peking Opera, and also draws on European musical art models. However, these aspects have not been thoroughly explored in art history, and a scientific and musicological analysis of revolutionary opera in the context of Chinese – European art interaction is lacking. This forms the basis for the relevance of this study. "Revolutionary exemplary performances" in the Cultural Revolution played a significant role in public opinion-building. Understanding their emergence as an outcome of art politicization and the content and genre-stylistic features of revolutionary opera, which is a result of the modernization of Peking Opera, are important research topics. Consideration of revolutionary opera as a historical phenomenon and an artistic phenomenon of contemporary Chinese musical culture is the purpose of writing this article. ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherВитебск : ВГУ имени П. М. Машероваru_RU
dc.subjectclassical musicru_RU
dc.subjectcompositional styleru_RU
dc.subjectLudwig van Beethovenru_RU
dc.subjectpiano sonataru_RU
dc.subjectpiano sonata genreru_RU
dc.titleThe role of the fortepian sonata genre in the formation of Bethoven's compositorial styleru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:История и теория искусств XXI века, 2025

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Ранжирование:
OpenAIRE
Индексирование:
OpenAIRE OpenDOAR base search roar worldcat core road road
Ресурсы наших партнёров:
Репозиторий Белорусского национального технического университета
Электронная библиотека Белорусского государственного университета
Электронная библиотека Гомельского государственного технического университета имени П.О.Сухого
Электронный архив библиотеки МГУ имени А.А. Кулешова
Репозиторий Полесского государственного университета
Электронная библиотека Полоцкого государственного университета
Научный репозиторий Могилевского института МВД Республики Беларусь
Собственные ресурсы:
Научная библиотека учреждения образования «ВГУ имени П. М. Машерова»
Электронный каталог НБ «ВГУ имени П. М. Машерова»