Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.vsu.by/handle/123456789/27690
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Jupy, B. | - |
dc.date.accessioned | 2021-06-11 11:57:03.000+03 | - |
dc.date.available | 2021-06-11 11:57:03.000+03 | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Jupy, B. La lecture litteraire et ses exploitations pedagogiques possibles dans l'enseignement du FLE selon une perspective actionnelle = Literary reading and its possible pedagogical exploitations in FFL teaching from an actional perspective / B. Jupy // Французский язык на перекрестке культур: актуальные вопросы и перспективы исследования : сборник статей. – Витебск : ВГУ имени П. М. Машерова, 2021. – С. 23–26. | ru_RU |
dc.identifier.other | 2c657aeb14e5f984568eee6d8533ead5 | - |
dc.identifier.uri | https://rep.vsu.by/handle/123456789/27690 | - |
dc.description.abstract | L'article qui suit souleve la question du role que pourrait jouer la lecture de textes litteraires en classe de FLE dans une perspective actionnelle. Comment concilier toute la richesse de l'experience esthetique suscitee par le texte et l'acquisition de competences linguistiques, socioculturelles et communicationnelles dans la perspective d'un "agir social"? = The following article raises the question of the role that reading literary texts in FFL class could play from an action perspective. How to reconcile all the richness of the aesthetic experience aroused by the text and the acquisition of linguistic, sociocultural and communication skills with a view to "social action"? | ru_RU |
dc.language.iso | fr | ru_RU |
dc.publisher | Витебск : ВГУ имени П. М. Машерова | ru_RU |
dc.subject | action pedagogy | ru_RU |
dc.subject | didactics | ru_RU |
dc.subject | didactique | ru_RU |
dc.subject | FLE | ru_RU |
dc.subject | FLE | ru_RU |
dc.subject | literature | ru_RU |
dc.subject | litterature | ru_RU |
dc.subject | pedagogie actionnelle | ru_RU |
dc.subject | дидактика | ru_RU |
dc.subject | коммуникативные навыки | ru_RU |
dc.subject | литературное чтение | ru_RU |
dc.subject | литературные тексты | ru_RU |
dc.subject | социокультурные навыки | ru_RU |
dc.subject | французский язык | ru_RU |
dc.title | La lecture litteraire et ses exploitations pedagogiques possibles dans l'enseignement du FLE selon une perspective actionnelle | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
Appears in Collections: | Французский язык на перекрестке культур: актуальные вопросы и перспективы исследования : сборник статей / сост.: Е. Н. Яковлева-Юрчак, Б. Жюпи. – Витебск : ВГУ имени П. М. Машерова, 2021. – 71 с. |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
Ресурсы наших партнёров:
Репозиторий Белорусского национального технического университета
Электронная библиотека Белорусского государственного университета
Электронная библиотека Гомельского государственного технического университета имени П.О.Сухого
Электронный архив библиотеки МГУ имени А.А. Кулешова
Репозиторий Полесского государственного университета
Электронная библиотека Полоцкого государственного университета
Научный репозиторий Могилевского института МВД Республики Беларусь