Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.vsu.by/handle/123456789/17024
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGabzdyl, Jolanta-
dc.contributor.authorKryk, Gabriela-
dc.date.accessioned2018-12-03T08:22:46Z-
dc.date.available2018-12-03T08:22:46Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationПсихологический Vademecum: Витебщина М. М. Бахтина : сб. науч. ст. – Витебск : ВГУ имени П. М. Машерова, 2018. – С. 259-266. – Bibliografia: s. 265-266 (35 tytulow).ru_RU
dc.identifier.isbn978-985-517-676-4-
dc.identifier.urihttps://rep.vsu.by/handle/123456789/17024-
dc.description.abstractPrzemiany cywilizacyjne wymuszajg potrzebe podmiotowego wdrazania uczniow w mtodszym wieku szkolnym do aktywnosci poznawczej, stymulowania ich naturalnej ciekawosci i radosci ptyngcej z wykonywanych dziatan, jak tez uwzgledniania w procesie ksztatcenia ich indywidualnych mozliwosci. Znaczgcg role w tym zakresie odgrywajg nauczyciele klas poczgtkowych, ich pedagogiczne kompetencje, zwtaszcza dydaktyczne i jezykowe (komunikacyjne). Ich wartosc przejawia sie m.in. w stawianych na lekcjach uczniom pytaniach. = Changes of civilization force the need for subjective implementation of students in younger school age to cognitive activity, stimulating their natural interest and joy of performed actions and taking into account their individual possibilities in the educational process. A significant role in this scope play early school teachers, their pedagogical competences, especially didactic and lingual (communication) ones. Their value is manifested, among others, in questions addressed to pupils during lessons.ru_RU
dc.language.isoderu_RU
dc.publisherВитебск : ВГУ имени П. М. Машероваru_RU
dc.subjectcognitive activityru_RU
dc.subjectcompetencesru_RU
dc.subjectearly childhood educationru_RU
dc.subjecteducational processru_RU
dc.subjectedukacja wczesnoszkolnaru_RU
dc.subjectkompetencjeru_RU
dc.subjectnauczycielru_RU
dc.subjectpodmiotowoscru_RU
dc.subjectsubjectivityru_RU
dc.subjectteachersru_RU
dc.titleO wybranych aspektach podmiotowych oddzialywan w edukacji wczesnoszkolnejru_RU
dc.title.alternativeAbout selected aspects of subjective interactions in early childhood educationru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:Психологический Vademecum: Витебщина М. М. Бахтина : сборник научных статей. – Витебск : ВГУ имени П. М. Машерова, 2018. – 305, [1] с.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
259-266.pdf1.63 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Ранжирование:
OpenAIRE
Индексирование:
OpenAIRE OpenDOAR base search roar worldcat core road road
Ресурсы наших партнёров:
Репозиторий Белорусского национального технического университета
Электронная библиотека Белорусского государственного университета
Электронная библиотека Гомельского государственного технического университета имени П.О.Сухого
Электронный архив библиотеки МГУ имени А.А. Кулешова
Репозиторий Полесского государственного университета
Электронная библиотека Полоцкого государственного университета
Научный репозиторий Могилевского института МВД Республики Беларусь