Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.vsu.by/handle/123456789/1299
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШкетик, Е. В.-
dc.date.accessioned2014-05-02T08:04:08Z-
dc.date.available2014-05-02T08:04:08Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationВеснік Віцебскага дзяржаўнага ўніверсітэта. – 2013. – № 1 (73). – С. 101-106. – Библиогр.: с. 106 (3 назв.).ru_RU
dc.identifier.issn2074-8566-
dc.identifier.urihttps://rep.vsu.by/handle/123456789/1299-
dc.description.abstractВ данной статье раскрываются особенности модульной системы обучения как средства развития творческого по-тенциала учащихся-взрослых в условиях вечерних школ Республики Беларусь, рассматриваются способы включения уча-щихся в активный самостоятельный процесс учения = Features of module system of teaching as a means development of the creative potential of adult students in the conditions of evening schools of Belarus are descibed in the article; ways of including students into active independent process of learning are considerd. Accent is made on the fact that it is the creative potential that allows different type school leavers, evening school leavers including, to adapt to quickly changing social conditions, find their way in the expanding information space. Components of the creative potential are considered as well as ways and methods, which promote getting knowledge of comprehensive character, provide conditions for self determination and self expression in the individual creative activity, increase motivation, active performance and self sufficiency of the education process participants. Module system of teaching is said to be able to minimize stress conditions of adult students of evening schools during training due to the reliance on individual tempo of study and cognitive activity.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherУстанова адукацыі "Віцебскі дзяржаўны ўніверсітэт імя П.М. Машэрава"ru_RU
dc.subjectвечерние школыru_RU
dc.subjectмодульная система обученияru_RU
dc.subjectтворческий потенциалru_RU
dc.subjectсамоопределениеru_RU
dc.subjectсамовыражениеru_RU
dc.subjectиндивидуальный темп обученияru_RU
dc.subjectвзрослые учащиесяru_RU
dc.subjectevening schoolsru_RU
dc.subjectmodule system of teachingru_RU
dc.subjectcreative potentialru_RU
dc.subjectadult students of evening schoolsru_RU
dc.subjectself determinationru_RU
dc.subjectself expressionru_RU
dc.subjectindividual temporu_RU
dc.titleМодульная система обучения как средство развития творческого потенциала учащихся-взрослых (в условиях вечерних школ Республики Беларусь)ru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:2013, №1(73)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
v13no1p101.pdf915.92 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Ранжирование:
OpenAIRE
Индексирование:
OpenAIRE OpenDOAR base search roar worldcat core road road
Ресурсы наших партнёров:
Репозиторий Белорусского национального технического университета
Электронная библиотека Белорусского государственного университета
Электронная библиотека Гомельского государственного технического университета имени П.О.Сухого
Электронный архив библиотеки МГУ имени А.А. Кулешова
Репозиторий Полесского государственного университета
Электронная библиотека Полоцкого государственного университета
Научный репозиторий Могилевского института МВД Республики Беларусь